Атестація вчителів: МОН пропонує громадське обговорення

Атестація вчителів: МОН пропонує громадське обговорення

   Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт Положення про атестацію педагогічних працівників.

   Що передбачено проектом?

   Проектом передбачено визначити порядок проведення атестації педагогічних працівників як системи заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності.

Які передбачаються нововведення?

Для всіх педагогів:

  • скорочено мінімальний міжатестаційний період з двох до одного року.

Для педагогів, які не мають вищої освіти за спеціальностями, які викладають:

  • які були прийняті на посади до набрання чинності цього положення наказом, вважаються такими, що мають відповідну посаді професійну кваліфікацію та атестуються на загальних підставах;
  • яким не було присвоєно професійну кваліфікацію педпрацівника атестуються впродовж другого року роботи, але в будь-якому випадку не раніше ніж через 1 рік після призначення на посаду.

Для вчителів з чинними сертифікатами:

  • проходження сертифікації у будь-якому разі зараховується як проходження атестації, з присвоєнням наступної кваліфікаційна категорія, педагогічного звання, або підтверджуються наявні вища кваліфікаційна категорія, педагогічне звання. Зарахування сертифікації здійснюється атестаційною комісією один раз упродовж строку дії сертифіката.
  • учителям із сертифікатами, отриманими у 2019–2021 роках, мають бути присвоєні наступні кваліфікаційна категорія та педагогічне звання впродовж 10 робочих днів із дати набрання чинності наказу;
  • педагогічні звання присвоюються незалежно від кваліфікаційної категорії педагога.

Для вчителів, які мають педагогічне навантаження за двома й більше предметами:

  • атестація відбувається за кожним предметом, а не лише за основним. Атестація за кожним предметом може здійснюватися одночасно.

Унормовано вимоги для присвоєння кваліфікаційних категорій:

  • для кваліфікаційної категорії “спеціаліст” педпрацівник повинен мати стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше 1 року;
  • для кваліфікаційної категорії “спеціаліст ІІ категорії” педпрацівник повинен мати освітній рівень не нижче молодшого бакалавра та стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше 3 років;
  • для кваліфікаційної категорії “спеціаліст І категорії” педпрацівник повинен мати освітній рівень не нижче бакалавра та стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше 5 років;
  • для кваліфікаційної категорії “спеціаліст вищої категорії” педпрацівник повинен мати освітній рівень магістр (спеціаліст) та стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше 7 років;
  • для педагогічного працівника, який має освітньо-науковий / освітньо-творчий ступінь, кваліфікаційна категорія “спеціаліст вищої категорії” може бути присвоєна за умови наявності стажу роботи на посадах педагогічних працівників не менше 1 року.

Педагогічні звання можуть присвоюватися лише працівникам, які мають кваліфікаційну категорію “спеціаліст І категорії” чи “спеціаліст вищої категорії” і водночас:

  • беруть участь у процедурах і заходах, пов’язаних із забезпеченням якості освіти та / або впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти;
  • були визнані переможцями, лауреатами міжнародних, всеукраїнських фахових конкурсів.

Нові норми для створення та роботи атестаційних комісій:

  • головою на засіданні не може бути працівник, якого атестують;
  • у разі відсутності атестаційної комісії, її функції виконують атестаційні комісії органів управління у сфері освіти за місцезнаходженням закладів освіти;
  • подовжено час затвердження списків педпрацівників, які атестуються, розкдаж роботи атестаційної комісії з 20 жовтня до 20 грудня;
  • скорочено термін подачі заяв педагогічних працівників та їх керівників про позачергову атестацію з 10 жовтня до 15 січня;
  • якщо строк припадає на вихідний день, відповідний строк продовжується до першого за ним робочого дня;
  • у випадку настання таких обставин як тимчасова непрацездатність, запровадження надзвичайного стану, карантину та інших, які не залежать від волі учасників процесу, перебіг строків зупиняється на весь час існування цих обставин.

Змінено деякі норми для подання та розгляду апеляційних заяв:

  • Зменшено з 10 днів до 5 робочих днів час на подання апеляційної заяви для оскарження рішення атестаційної комісії І чи ІІ рівня

  • Апеляційна заява з додатками може бути подана в електронній формі.
  • Збільшено з 2 тижнів до 15 робочих днів час розгляду апеляційної заяви комісією.
  • Особа, чиє рішення оскаржується в апеляційній заяві, не може брати участь в ухваленні рішення щодо цієї заяви.
  • Під час розгляду апеляційної заяви в роботі атестаційної комісії не може брати участь особа, яка брала участь в ухваленні рішення, що оскаржується.
  • Витяг із рішенням про апеляційну скаргу протягом 3 робочих днів із дати ухвалення цього рішення надсилається педпрацівнику та до закладу освіти, установи електронною поштою, а в разі її відсутності – поштовим відправленням з повідомленням про вручення.

Куди надсилати пропозиції і зауваження?

До 5 жовтня 2021 року на пошту:

  • [email protected] (Божинський Володимир Святославович, керівник експертної групи з питань нормативно-правового забезпечення та децентралізації в освіті директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН)
  • або [email protected] (Сторчак Ніна Анатоліївна, державний експерт експертної групи з питань нормативно-правового забезпечення та децентралізації в освіті директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН)

Тему повідомлення вказувати «Атестація. Громадське обговорення».

 За матеріалами Освітнього порталу